STALLET

mötesplats

för Hästar & Hästfolk

Blogg

Solsting eller smart marknadsföring av en travbana?

2026-06-27

 

Hela Vägen? Gift vid första ögonkastet?

Kan det vara något att satsa på för en travbana? Var hittar man en själsfrände som står ut med ens beteende och håller med om nästan allt? På travbanan?

Alternativ till Biblioteket? En parkbänk? Rosa Bussarna?

Visbytravets hetsiga "uppryckning" och möjlighet att fylla skattkistan har inga begränsningar just nu. Storstädning har skett både på anläggningen och i Styrelsen.

Hovtramp foto

Vad händer ikväll på Skrubbs?…förutom travlopp förstås.

What? Drop-in-vigslar med vigselförrättare från kl. 17.00

Publikplats med öppet dryckestält (öns dryckestillverkare)

Singel Mingel Gotland med Rosa Bussen på plats

Hoppborg, ansiktsmålning och Chill & Play-hörna för barn (kan de engelska?) 

Spännande travlopp (hoppas vi!) med fartfylld travsport (när fastlandstränare och dessa efterhängsna lånekuskar är på V85 Bergsåker (tack) så dem slipper” vi (med få undantag) i loppen.

Som vanligt för travsäsongen finns NY krögare på restaurangen och Stallfiket. Hyfsat, har provat. 

Hovtramp foto

Alla sätt är bra utom de dåliga, men ibland undrar man faktiskt om det är rätt metod att fylla publikplats med under trav? Strax innan tävlingarna finns vigselförrättare på plats, om du har hindersprövning, vigselbevis och två vittnen startklara på plats.

 

Singelmingel och Rosa Bussen besöker travbanan idag!

Singel Mingel Gotland finns på publikplats med sin rosa buss. Köper du ett grönt singelarmband kan du delta i roliga? aktiviteter under kvällen. Ojojoj, vad kan det vara?

Provkyssas, byta mobilnummer eller köpa en travhäst ihop?

Hur kan travbanor hitta nya presumtiva hästägare och spelare? De som egentligen kom för gifta sig eller hitta en mingelsingel?

Visbytravets nyskapade aggressiva marknadsföring kanske ”räddar” travet på ön? Finns och syns plötsligt överallt, inte minst på sociala medier…Snygga AI-annonser på Facebook, Instagram och younameit. Innovativt drag med nya styrelsen.

Återstår att se om det ger utdelning, spännande fortsättning följer. Tar kameran med mig idag, återkommer, var så säker.

Hovtramp/Ilse

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande: